social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1401/8/9

12:48:2

139

انعقاد تفاهمنامه همکاری اداره کل استاندارد خوزستان و دانشگاه آزاد اسلامی اهواز

تفاهمنامه همکاری اداره کل استاندارد خوزستان و دانشگاه آزاد اسلامی اهواز منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، در جلسه ای تفاهمنامه همکاری بین این اداره کل و دانشگاه آزاد اسلامی اهواز منعقد شد.
این جلسه با حضور مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر کل استاندارد خوزستان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، معاونین و تعدادی از مسئولان دو دستگاه برگزار شد.
مدیر کل استاندارد خوزستان در این جلسه ضمن اشاره به شعار روز جهانی استاندارد و هفته ملی استاندارد گفت: استانداردهای کالا و خدمات زمانی به درستی اجرا می‌گردد که بتوانیم در تدوین آنها از مشارکت کلیه صاحب نظران و ذینفعان استفاده نماییم که دانشگاه و اساتید محترم آن پتانسیل مهم و ویژه‌ای را در این خصوص دارند.
علی داودی افزود: جایگاه سازمان ملی استاندارد ارتقا یافته است و از موسسه به سازمان تغییر یافته است و سازمان استاندارد مرجع رسمی حاکمیتی است که عهده‌دار سیاست‌گذاری و اطمینان بخشی به کیفیت کالا‌ها و خدماتی است که در داخل کشور تولید، در سطح بازار عرضه، یا به کشور وارد و یا از کشور به سایر کشور‌ها صادر می‌شوند.
همچنین در این جلسه لاله ملک نیا مدیر کل ارتباط با صنعت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به پتانسیل دانشگاه جهت مشارکت در فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی گفت: با همکاری سازمان استاندارد و به تبع آن اداره کل استاندارد خوزستان می‌توانیم کارهای مهم و بزرگی انجام دهیم و باعث خرسندی است که در انجام فعالیت‌های خود نظارت اداره کل استاندارد خوزستان را داشته باشیم چرا که فعالیت استاندارد فعالیت نظارتی و خاصی می باشد که از آن می توانیم در فعالیت های مختلف دانشگاه استفاده نماییم.
در ادامه علی افروس، رییس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت: تمام آزمایشگاه‌ها و تجهیزات آن در خدمت جامعه می باشد و خواستار تعامل سازنده اداره کل استاندارد خوزستان در انجام فعالیت‌های پژوهشی و تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ها.. با این دانشگاه هستیم.
در پایان تفاهمنامه همکاری توسط مدیران دو دستگاه امضا شد و پس از آن دفتر استانداردسازی مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز توسط مدیران دو دستگاه افتتاح گردید.