social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1401/8/14

09:22:4

117

برگزاری شورای استاندارد استان خوزستان

اولین جلسه شورای استاندارد استان خوزستان در سال 1401 برگزار شد.

اولین جلسه شورای استاندارد استان خوزستان به ریاست  «دکتر آقارضا فتوحی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای استاندارد استان در سالن استانداری خوزستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان؛ در ابتدا «علی داودی» مدیر کل و دبیر شورای استاندارد استان خوزستان ضمن عرض خیرمقدم به اعضا شورای استاندارد  به بیان خلاصه‌ای از اهداف، ماموریت‌ها و وظایف اداره کل پرداخت.
مدیر کل استاندارد خوزستان با استناد به ماده 2 و 3 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: سازمان استاندارد دستگاه اجرایی مستقل دولتی است و این سازمان تنها مرجع رسمی حاکمیتی در کشور می‌باشد که عهده دار سیاست‌گذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندراد در کشور می‌باشد.
علی داودی گفت: شورای استاندارد یکی از ارکان بسیار مهم در پیشبرد اهداف سازمان ملی استاندارد ایران می‌باشد که مبنای قانونی دارد.
وی ضمن اشاره به جایگاه استاندارد در جامعه، همکاری بیشتر دستگاه‌ها جهت استانداردسازی کالا، خدمات و اصلاح فرآیندها را خواستار شد و افزود همکاری و تعامل ارگان‌های عضو شورای استاندارد در انجام خدمت رسانی به مصرف کنندگان و احقاق حقوق ایشان نقش بسزایی دارد.
علی داودی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد 7 ماهه اداره کل استاندارد خوزستان در حوزه‌های مختلف از جمله تعداد بازرسی های انجام شده، تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ها، تدوین استاندرادهای ملی و بین المللی، کمیته های فنی متناظر و گواهی های حلال ، طرح ویژه کنترل کیفیت خدمات، دیپلماسی استاندارد و کیفیت و...  پرداخت.
در ادامه آقارضا فتوحی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ضمن قدردانی از حضور اعضای شورای استاندارد استان و تشکر از مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: امیدواریم همه دستگاه‌های استان با توجه به موضوع استاندارد و استانداردسازی تلاش کنند تا بتوانیم در این مقوله با محصولات و خدمات استاندارد جهانی رقابت کنیم.
وی همچنین آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی را از اهم موضوعات دانست تا مردم به ویژه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان از مزایای اطمینان بخش استاندارد آگاه شوند.
فتوحی گفت: لازم است تمامی دستگاه‌های دولتی کارشناس استاندارد و ایمنی را در حوزه کاری خود تعریف نموده و با حضور در کارگروه‌های تخصصی مربوطه بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت در دیپلماسی اقتصادی باید بسیار تلاش نماییم تا اشتغال پایدار ایجاد گردد و به دنبال ارتقای نظام استاندارد کشور در توسعه تجارت بین المللی باشیم.
همچنین در این جلسه با توجه به اهمیت صدور گواهی نشان حلال مواد غذایی، عبدالرضا دغاغله نماینده و مشاور فقیه ناظر بر امور حلال در منطقه جنوب کشوربه ارائه گزراشی در این خصوص پرداخت و گفت 19 گواهی استاندارد نشان حلال در استان صادر گردیده و ما میتوانیم تولید کنندگان را در خصوص دریافت نشان حلال ترغیب نموده و فرهنگ دینی اسلامی را ترویج نماییم.
در پایان این جلسه مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی استان به بیان نظرات، پیشنهادات و سوالات خود در خصوص مباحث مطرح شده پرداختند.
شایان ذکر است: مطابق ماده 34 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد شورای عالی استاندارد به ریاست رییس جمهور و در غیاب وی معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان دبیر شورای عالی و روسای سازمان محیط زیست، اقتصاد و دارایی، دادستان، رییس سازمان بازرسی و ... بوده که در تبصره ماده 34 شورای استاندارد استان به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل استاندارد استان و عضویت مدیران کل و روسای سازمان هایی که وزاراء و روسای آنها عضور شورای عالی استاندارد می باشند، تشکیل می‌شود.

تصاویر