social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1401/9/5

09:40:4

354

مراسم تجلیل از واحد های تولیدی دارای نشان حلال

مراسم تجلیل از واحد های تولیدی دارای نشان حلال در استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، طی مراسمی پروانه کاربرد نشان حلال واحد های تولیدی آذین شوشتر، کشت و صنعت دعبل خزاعی ، کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه ، کشت و صنعت حکیم فارابی ، خمیرمایه الکل رازی، میلاد مسعود اروند، پگاه خوزستان و نگین املاح دریایی با حضور مدیرکل استاندارد خوزستان ، فقیه ناظر بر امور اسلامی حلال در استان های جنوبی و جمعی از مسئولین اداره کل به ایشان اعطا شد .
در ابتدای این مراسم مدیرکل استاندارد ضمن بیان مطالبی در خصوص ضرورت دریافت نشان حلال توسط واحدهای تولیدی به بیان اهمیت توسعه محصولات دارای نشان حلال و گواهی شدن این محصولات  جهت توسعه تجارت حلال برای کشور ایران پرداخت.
علی داودی گفت:  مطابق تبصره 2 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تنها مرجع رسمی صدور نشان حلال در ایران سازمان ملی استاندارد بوده و واحد های تولیدی تنها از طریق این سازمان دولتی می توانند اقدام به دریافت نشان حلال نمایند.
در ادامه ی این مراسم مشاور و فقیه ناظر بر امور اسلامی حلال در استان های جنوبی به مقایسه وضعیت تولیدکنندگان حلال در ایران و سایر کشور های جهان پرداخت وبا بیان آمار هایی اهمیت این نشان را در سایر کشور ها متذکر شد.
در انتهای مراسم، واحد های تولیدی برخی دیدگاهها ، نظرات و مشکلات خود را عنوان نمودند .
در پایان این مراسم نیز گواهینامه های نشان حلال واحدهای تولیدی توسط مدیرکل استاندارد و فقیه ناظر بر امور اسلامی حلال در استان های جنوبی به واحدهای تولیدی اعطا شده و از زحمات و تلاش های آنها قدر دانی شد .

تصاویر