دسترسی سریع

اخبار اداره کل خوزستان بيشتر

حمایت اداره کل استاندارد خوزستان از دانش بنیان‌ها

اولین گواهی تطبیق استاندارد یک شرکت دانش بنیان در خوزستان صادر شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بسته‌های حمایتی سازمان استاندارد از شرکت‌های دانش بنیان و صدور اولین گواهی تطبیق استاندارد به یک شرکت دانش بنیان در استان گفت: این واحد‌ها از خدمات سازمان ملی استاندارد برای تسهیل فروش محصولات خود با نشان استاندارد بهره‌مند شوند.

علی داودی افزود: اداره کل استاندارد خوزستان با حمایت از دانش بنیان‌ها در پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان علاوه بر مشاوره و راهنمایی در زمینه استانداردسازی ملی و تجاری سازی محصولات تولیدی علامت ویژه دانش نماد را این به واحد‌ها اعطا می‌کند

مدیرکل استاندارد خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه متروپل ، بیان کرد تخلف اصلی انجام شده در حوزه استاندارد در ساختمان متروپل، استفاده از مصالح غیر استاندارد است و مصالح استاندارد استفاده شده در متروپل نیز تحت بارگذاری بیشتر و مورد سوء مصرف قرار گرفته و این موارد در کنار سایر عوامل باعث ریزش متروپل شده است.

علی داوودی افزود : اجرای صحیح تکالیف و ماموریت‌های سازمان استاندارد نیازمند تعاملات با دستگاه‌های اجرایی مختلف و اقبال و باور عمومی است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که باید بستر و باور فرهنگ استاندارد در کشور فراهم شود، افزود: استاندارد یک دستگاه تخصصی است، زیرا به صورت مستقیم با بحث سلامت مردم در ارتباط است و از این رو باید به واسطه جایگاه نظارتی که دارد سازمانی نظام‌مند و قانون‌مدار باشد.

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: استاندارد یک دستگاه اجرایی مستقل دولتی است که وظیفه حاکمیتی دارد و در چهار محور ارزیابی انطباق، اندازه‌شناسی، تایید صلاحیت و استانداردسازی فعالیت می‌کند. سازمان استاندارد مرجع رسمی حاکمیتی است که عهده‌دار سیاست‌گذاری و اطمینان بخشی به کیفیت کالا‌ها و خدماتی است که در داخل کشور تولید، در سطح بازار عرضه، یا به کشور وارد و یا از کشور به سایر کشور‌ها صادر می‌شوند.