دسترسی سریع

اخبار اداره کل خوزستان بيشتر

لوگوی جدید علامت استاندارد توسط سازمان ملی استاندارد رونمایی شد

مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان گفت: لوگوی جدید علامت استاندارد ایران با تغییرات جزیی در طرح و همچنین رنگ توسط سازمان ملی استاندارد ایران رونمایی شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان گفت:  لوگوی جدید علامت استاندارد ایران با تغییرات جزیی در طرح و همچنین رنگ توسط سازمان ملی استاندارد ایران رونمایی شد.
زهره خطیبی گفت
: تشکیلات سازمان ملی استاندارد ایران همزمان با تصویب قانون اوزان و مقیاس ها در سال 1304 خورشیدی شکل گرفت و تا سال 1311 به نام اداره " اوزان و مقادیر" در وزارت فلاحت، تجارت و فواید عامه فعالیت داشت.

با توجه به تصویب نامه یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای عالی اداری در تاریخ 1390/7/24 عنوان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایرانISIR(IInstitute of Standards and Industrial Research of Iran)   به سازمان ملی استاندارد ایرانINSO( Iranian National Standards Organization)   تغییر نام داد و زیر نظر مستقیم ریاست جمهوری قرار گرفت.
وی افزود : همه ما می‌دانیم که لوگو و برند،  یک عنصر گرافیکی است که به صورت نوشتار، سمبل یا ترکیبی از هر دو به صورت خلاقانه طراحی می‌شود. هنگام طراحی لوگو باید دقت داشت که این طرح باید ماندگار، ساده،گویا و انتزاعی باشد.
لازم به ذکر است لوگوی معروف علامت استاندارد ایران در سال 1364 توسط استاد مرتضی ممیز طراحی شد و در طراحی این لوگو حروف اختصاری 
ISIRI و کلمه "ایران" به زیبایی نمایان شده است.
خطیبی در ادامه گفت: اکنون سازمان ملی استاندارد ایران طرح جدید لوگوی استاندارد را با درج علامت اختصاری
INSO و رنگ سبز ایرانی رونمایی نموده است.