social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

دوشنبه1402/3/22

07:27:2

380

مدیرکل استاندارد خوزستان از افتتاح 5 آزمایشگاه تأیید صلاحیت در استان همزمان با روز جهانی تأیید صلاحیت خبر داد

علی داوودی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت فعالیت آزمایشگاه های دارای تایید صلاحیت اظهار کرد: همزمان با روز جهانی تأیید صلاحیت 5 آزمایشگاه تأیید صلاحیت در استان خوزستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: این آزمایشگاه ها از طرف نهاد تایید کننده صلاحیت ملی گواهینامه 17025 (استنادارد مربوط به آزمایشگاه ها) دریافت کرده اند و فعالیت های آن ها مطابق با استانداردها است.
مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: این 5 مرکز آزمایشگاهی در کلانشهر اهواز افتتاح شده و در زمینه های مواد غذایی، کشاورزی و کپسول های CNG فعالیت دارند.
داوودی ادامه داد: تایید صلاحیت یک ابزار بسیار موثر در رفع موانع تجاری از فعالیت های کسب و کار بوده و با ارزیابی شایستگی، بیطرفی و انسجام نهادهای ارزیابی انطباق شامل آزمایشگاهها، نهادهای بازرسی و نهادهای گواهی کننده این اطمینان را به تمامی مشتریان، کارفرمایان و سایر مصرف کنندگان می دهد که محصولات و خدمات آنها مطابق الزامات و استانداردهای مورد نظر ارائه شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حذف موانع فنی تجارت، تضمین کیفیت و ایمنی کالا و خدمات، تسهیل تجارت، اطمینان پذیربودن نوآوری ها و فناوری های پیشرفته، حمایت از کسب و کارها و نیازهای حاکمیتی از جمله رسالت های نهاد تایید صلاحیت است.

تصاویر