social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

چهارشنبه1401/8/4

10:40:0

22

واگذاری تجدیدنظر استاندارد ملی 13992 به استان خوزستان در کمیته برنامه ریزی ساختمان، مصالح و فراورده های ساختمانی

تجدید نظر استاندارد ملی 13992 در کمیته برنامه ریزی مصالح و فراورده های ساختمانی به استان خوزستان واگذار شد.

در ادامه برگزاری جلسات کمیته‌های برنامه‌ریزی تدوین استانداردهای ملی ایران در سال جاری، جلسه کمیته برنامه‌ریزی رشته ساختمان، مصالح و فرآورده‌های ساختمانی در روز دوشنبه مورخ 1401/07/18 به صورت مجازی و با حضور مدیرکل محترم دفتر تدوین استانداردهای ملی، کارشناسان، متخصصان و نمایندگان سازمانها و آزمایشگاه‌های مرتبط و نیز نمایندگان دفتر تدوین اداره کل استاندارد استان برگزار گردید. در این کمیته 42 موضوع پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت که طی آن تجدیدنظر استاندارد ملی 13992 با عنوان "سیمان -نمونه گیری و تعیین تعداد آزمون های سیمان هیدرولیکی آماده برای فروش -آئین کار"به استان خوزستان واگذار شد.
سیمان هیدرولیک شامل هر نوع سیمانی می شود که در مقابل آب مقاوم است و برای تنظیم نیاز به آب دارد و می تواند حتی در آب غوطه ور شود. سیمان نوع هیدرولیکی از لحاظ مقاومت فشاری، اتوکلاو بودن، انبساط در آب، مقاومت به حمله سولفات و برتر از انواع دیگر سیمان است. سیمان هیدرولیک محصولی است که برای جلوگیری از نشت آب و نشت در سازه های بتونی و سنگی استفاده می‌شود.
بنابراین نظر به اهمیت این موضوع در صنعت ساختمان، تجدیدنظر این استاندارد مطابق با ویرایش سال 2016، در دستور کار اداره کل استاندارد خوزستان قرار گرفت.