social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1401/7/27

12:15:2

105

نشست مدیر کل استاندارد خوزستان با رییس و اعضای پارک علم وفناوری خوزستان

مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: همه تلاش خود را برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان و رفع مشکلات این مسیر به کار گرفته ایم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، علی داودی در نشست مشترک با محمد راضی جلالی، رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ضمن تبریک هفته استاندارد گفت: یکی از عناوین روز‌های هفته استاندارد امسال با شعار "استاندارد مردمی، کلید تجاری سازی محصولات دانش بنیان" نامگذاری شده است.
وی افزود: استاندارد یک دستگاه اجرایی مستقل دولتی است که وظیفه حاکمیتی دارد و در ۴ محور ارزیابی انطباق، اندازه‌شناسی، تایید صلاحیت و استانداردسازی فعالیت می‌کند.
داودی با اشاره به رویکرد تحولی سازمان ملی استاندارد ایران، ادامه داد: این سازمان در رویکرد تحولی خود همراه مردم است و تلاش می‌کند ضمن تحقق همه شاخص‌های عملکردی با سایر دستگاه‌های اجرایی تعامل سازنده داشته باشد و در انجام وظایف و رسالت‌های خود به همراهی همه مردم نیاز دارد.
مدیر کل استاندارد خوزستان می‌گوید: در رابطه با محصولات دانش بنیان و برای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، سازمان ملی استاندارد همه توان خود را به کار گرفته است تا مشکلاتی که در این مسیر وجود داشته دارد را با همراهی معاونت علمی و فناوری حل کند تا بتوانیم کمک شایانی به تجاری سازی محصولات دانش بنیان انجام دهیم.
این مقام مسئول هدف از برگزاری این نشست را اعلام آمادگی اداره کل استاندارد خوزستان جهت ارزیابی محصولات شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان به منظور اعطای پروانه دانش بنیان عنوان کرد.
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ضمن تبریک هفته استاندارد و با اشاره به اهمیت نقش استاندارد در جامعه به متولیان آن گفت: موانع و مشکلات پیشرو فناوران مستقر در پارک استان در حوزه استانداردسازی محصولات تولیدی باید آسیب شناسی و مانع زدایی شود.
محمد راضی جلالی به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور در اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: یکی از بازیگران اصلی اکوسیستم فناوری در استان، اداره کل استاندارد خوزستان است و ما در پارک علم و فناوری خواستار تعامل بیشتر با این اداره کل در زمینه‌های مختلف هستیم.
وی می‌گوید: محصولات فناورانه دارای نشان استاندارد از مقبولیت خاص برای مصرف کننده برخوردار بوده و شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور با دریافت این نشان می‌توانند نقش خوبی در بازار داشته باشند.