شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه «مردم دار» به نشانی https://1517.inso.gov.ir گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند.
به گزارش دفتر تخصصی روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد ایران، سامانه مردم دار بستر الکترونیکی رسیدگی به گزارشات، درخواستها و نظرات شهروندان، برای دادخواهی مردم در کیفیگرایی محصولات و خدمات است.
شهروندان می توانند گزارش مربوط به تخلفات در حوزه کالا، خودرو، خدمات (آسانسور، تجهیزات تفریحی، جایگاه سوخت)، نهادهای ارزیابی انطباق و همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت غیرحضوری به اطلاع متولیان امر رسانده و ارتقای کیفیت زندگی خود را مطالبه کنند.
درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی فوق این امکان را برای شهروندان فرآهم آورده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا در حوزه های مخلتف از طریق شماره تماس 1517 یا شماره پیامکی 10001517 ثبت و پیگیری نماید.