به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان؛ مدیرکل استاندارد خوزستان از صدور 121 و تمدید 166 فقره پروانه تایید صلاحیت برای مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان خوزستان توسط این اداره کل در 9 ماهه سال جاری خبر داد.
علی داودی با بیان اینکه؛ تعداد 121 پروانه تایید صلاحیت برای مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی صادر و 166 پروانه نیز تمدید شده است؛ و در راستای ارتقاء سطح دانش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی مدت 4224 نفر ساعت نیز در این مدت دوره آموزشی برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه؛ یکی از اصلیترین وظایف مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی، نظارت دقیق و متعهدانه آنان بر فرآوردههای تولید شده و اطمینان از انطباق محصول نهایی با استاندارد ملی مربوطه است؛ و حضور مدیران کنترل کیفیت از ارکان نظارتی و اجرایی استاندارد در محلهای تولید میباشد.
وی با بیان اینکه؛ طبق آیین نامه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت، مدت اعتبار پروانه 2 سال از زمان صدور آن است؛ و تمدید پروانه تایید صلاحیت، منوط به گذارندن 32 ساعت دوره آموزشی و رعایت ضوابط و شرایط آیین نامه می باشد؛ و در این بازه فعالیت مدیران کنترل کیفیت، توسط کارشناسان صاحبنظر اداره کل استاندارد خوزستان در واحدهای تولیدی مورد نظارت قرار می گیرد.