social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

يكشنبه1401/2/18

13:00:5

393

فراخوان واگذاری امور تصدی¬گری مرتبط با ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی و بازرسی و نمونه برداری واحدهای تولیدی سطح استان اداره کل استاندارد خوزستان

فراخوان واگذاری امور تصدی¬گری مرتبط با ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی و بازرسی و نمونه برداری واحدهای تولیدی سطح استان اداره کل استاندارد خوزستان اداره کل استاندارد خوزستان در نظر دارد :

فراخوان واگذاری امور تصدی‌گری مرتبط با ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی و بازرسی و نمونه برداری واحدهای تولیدی سطح استان
اداره کل استاندارد خوزستان
اداره کل استاندارد خوزستان در نظر دارد
1-  امور تصدی‌گری مرتبط با ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی شامل نمونه‌برداری، ارسال به آزمایشگاه
2-  بازرسي و نمونه برداري از خط توليد و انبار محصولات واحدهاي توليدي تحت پوشش در سطح استان
را مطابق با ((دستورالعمل نمونه برداري به شماره مدرك٢٠٤/٤٢/د تاريخ تجديدنظر٠٦/٠٩/٩٠))، (( شیوه نامه نحوه واگذاری فعالیت ها بازرسی و نمونه برداری به شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده  مصوب آبان 1400 )) و (( شيوه نامه نحوه واگذاري امورتصديگري مرتبط با ارزيابي كيفيت كالاهاي وارداتي و صادراتي به شركتهاي بازرسي تاييد صلاحيت شده تاريخ تصويب ٠٨/١٢/٩٧ )) ،  به مدت یکسال- از تاریخ 01/02/1401 تا پایان سال 1401 به شركت‌های بازرسي كالا تاييد صلاحيت شده (4 شرکت بازرسی) واگذار نمايد.
بر اين اساس از كليه شركت‌هاي بازرسي كه واجد تمامي شرايط و الزامات اين فراخوان مي‌باشند دعوت مي‌شود حداكثر تا تاريخ 25/01/1401 با ارسال مدارك و مستندات مربوطه، آمادگي خود را براي همكاري با اين اداره كل اعلام نمايند. بديهي است مستندات ارسالي، تنها پس از صحه گذاري توسط اداره كل استاندارد خوزستان مورد تأييد خواهند بود. همچنين لازم به ذكر است مدارك ارسالي بر اساس معيارهاي مندرج در فراخوان، امتيازدهي شده و شركت بازرسي كه كم‌ترين قيمت را ارائه نمايد، پس از صحه گذاري امكانات، مستندات و شرايط اظهار شده در بررسي‌ها، به عنوان شركت منتخب اعلام خواهد گرديد.
1- شرایط و الزامات عمومی و اختصاص شرکت در فراخوان
    1. شرکت‌های بازرسی متقاضی باید دارای پروانه تایید صلاحیت معتبر در حوزه نمونه‌برداری از کالاهای صادراتی، وارداتی و تولید داخل از سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه‌های مورد تقاضا باشد.
    2. در زمینه صادرات و واردات ارجاع کار شامل کلیه محموله‌های صادراتی و وارداتی ارجاعی از گمرکات استان به اداره کل استاندارد خوزستان می باشد. همچنین در زمینه تولیدات داخل بر مبنای برنامه بازرسی ابلاغی جهت بازرسی و نمونه برداری واحدهای تولیدی سطح استان  
    3. شرکت بازرسی متقاضی در زمان فراخوان دارای دفتر ثبت شده به همراه 1- حداقل 7 نفر نیروی انسانی ثابت، متخصص و دارای صلاحیت در زمینه نمونه برداری (شامل 6 نفر کارشناس- سه نفر تولید داخل و سه نفر صادرات و واردات- و 1 نفر کارمند دفتری) 2- خودروی ایاب و ذهاب جهت انجام امور بازرسی و نمونه برداری 3- امکانات 4- تجهیزات لازم و کافی جهت نمونه‌برداری از محموله‌های صادراتی و وارداتی، تولید داخل استان و .....) که مورد تایید اداره کل استاندارد خوزستان باشد.
    4. شرکت‌های بازرسی متقاضی می‌بایست در صورت ابلاغ مدیرکل استاندارد خوزستان در گمرکات امام خمینی (ره) و خرمشهر(کالاهای صادراتی و وارداتی) و شهرستان خرمشهر (کالاهای صادراتی و وارداتی، و نیز تولید داخل) با تجهیزات و امکانات لازم و کافی به صورت ثابت مستقر گردد.
    5.  شرکت‌های بازرسی منتخب حق واگذاری امور به شخص ثالث را ندارد.
    6. ارائه بيمه مسئوليت حرفه اي در زمينه خسارات ناشي از فرآيند بازرسي ونمونه برداري.
    7. ارائه ضمانت نامه بانكي شركت در فراخوان به مبلغ 100 ميليون ريال به مدت دو ماه از تاريخ انتشار اين فراخوان و در وجه اداره كل استاندارد استان خوزستان.بديهي است در صورت انصراف شركت منتخب، مبلغ ضمانت نامه بانكي به حساب غير قابل برداشت خزانه  واريز خواهد شد ( ساير اوراق بهادار مانند چك، سفته و برات و ... قابل پذيرش نمي باشد.)
     شرکت بازرسی منتخب می‌بایست متعهد به کلیه بندهای پیوست3 فراخوان(الزامات اداره کل استاندارد خوزستان) باشد.
 
2- شرح خدمات فراخوان
2-1  زمینه فعالیت‌های قابل واگذاری در این فراخوان : 
الف-  فعالیت نمونه‌برداری از کالاهای صادراتی ، وارداتی و بازرسی و نمونه برداری از تولیدات سطح استان
ب-  فعالیت آماده سازی، تفکیک، بسته‌بندی و پلمب نمونه‌های صادراتی، وارداتی و تولیدات سطح استان اخذ شده و ارسال به آزمایشگاه
2-2 مدت همکاری یکسال شمسی بوده و در صورت رضایت از عملکرد شرکت بازرسی منتخب، می‌توان همکاری را برای 1 سال بعد تمدید کرد (مجموعا حداکثر 2 سال می‌باشد) شایان ذکر است در صورت هرگونه تخلف شرکت بازرسی منتخب با توجه به کمیته استانی شرکت بازرسی متخلف تعلیق و یا ابطال می‌گردد و در صورت نیاز شرکت بازرسی ذخیره جایگزین می‌شود.
3- مدارک مورد نیاز جهت شرکت در فراخوان
 3-1 پاکت الف
- شرایط و الزامات انجام عملیات که تمام برگ‌های آن به مهر و امضای مدیر عامل شرکت رسیده باشد. شامل:
- ارائه تصویر اساسنامه شرکت
- ارائه تصویر ثبت روزنامه رسمی با آخرین تغییرات
- ارائه تصویر کد اقتصادی شرکت
- ارائه تصویر پروانه تایید صلاحیت بازرسی و نمونه‌برداری از کالاهای صادراتی و وارداتی و تولیدات داخل معتبر
- ارائه تصویر سوابق اجرایی شرکت در امور بازرسی و نمونه‌برداری
- داشتن دفتر ثبت شده در سطح استان خوزستان
- ارائه بیمه مسئولیت حرفه‌ای در زمینه خسارات ناشی از فرآیند بازرسی و نمونه‌برداری
- تکمیل و ارسال فرم پرسش‌نامه اطلاعاتی رتبه بندی شرکت‌های بازرسی
- تکمیل و ارسال فرم اقرار نامه
- استفاده از کارشناسان مقیم و آموزش دیده تمام وقت و بیمه شده به تعداد مکفی در خصوص نمونه‌برداری از محصولات تعریف شده در پروانه بازرسی با ارائه گواهینامه‌های آموزشی و لیست بیمه (اعلام نام کارشناسان و ارائه گواهینامه آموزشی در زمینه نمونه‌برداری الزامیست).
3-2 پاکت ب
- قیمت پیشنهادی برای امور تصدی‌گری مرتبط با ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی شامل نمونه‌برداری، ارسال به آزمایشگاه محموله‌های صادراتی و وارداتی ارجاعی از گمرکات استان به اداره کل استاندارد خوزستان و نیز فعالیت بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی سطح استان می‌باشد.
- فرمول انتخاب شرکت برنده با توجه به جداول پایه هزینه های اعلامی بصورت جمع جبری حق الزحمه های صادارت، واردات و تولیدات استان خواهد بود که 70% وزن آن با هزینه‌های صادرات و واردات و 30% تولیدات داخل می‌باشد.
- شرکت کنندگان بایستی کلیه مدارک را در دو پاکت جداگانه حداکثر تا پایان مهلت مقرر اعلام شده در آگهی فراخوان (یکشنبه **/01/1401 ) به آدرس اهواز ،کیانپارس، خیابان 13 غربی، فاز 3، پلاک 141، معاونت توسعه منابع انسانی و امور پشتیبانی تحویل نمایند.
- اداره کل در رد و یا قبول هر یک از پیشنهادها مطابق با ملاحظات فنی و بررسی سوابق و نظرات کمیته فنی و بازرگانی اداره کل مختار می‌باشد.                                   
                       اداره کل استاندارد خوزستان

ضمیمه فراخوان :
-  پیوست 1- فرم پرسش نامه اطلاعاتی رتبه‌بندی شرکت‌های بازرسی
- پیوست 2 و 3- جدول هزینه‌های پایه جهت انجام فعالیت‌های قابل واگذاری 1- نمونه‌برداری 2- آماده سازی و ارسال نمونه به آزمایشگاه در حوزه صادرات و واردات و فعالیت بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی سطح استان

- پیوست 4- الزامات اداره کل استاندارد خوزستان

 

الله  پیوست شماره  1

ریاست جمهوری

سازمان ملی استاندارد ایران

    پرسشنامه رتبه بندی  شركتهاي بازرسي

نام شركت :

نام سابق (در صورت وجود):

 

نام مدير عامل :

كد ملي مدير عامل :

 

آدرس دفتر مركزي :

 

كد پستي :

صندوق پستي :

 
تلفـن  :

نمابر :

 

پست الكترونيكي (E-MAIL):

آدرس سایت  ( WEBSITE) :

 
تاريخ تاسيس :                                                                                                                           شماره و تاريخ و محل ثبت:  
شناسه ملي :                                                                                                                                           كد اقتصادي :
 
لطفا"فتوكپي برابر اصل مدارك شركت شامل : آگهي هاي روزنامه رسمي (روزنامه هاي صادره از ابتدا تأسيس تاكنون ) ، آگهي تأسيس، اساسنامه ، پروانه بازرسی از سازمان ملی استاندارد ایران  ،، گواهينامه تایید صلاحیت  و اسناد اعتبار بخشی شده ثبت شعبه و نمایندگی خارج از کشور  پیوست گردد.  
  • 1 1

دامنه  فعاليت شركت  به تفكيك رشته ها .(بر اساس تقسيم بندي سازمان)

      مواد غذایی،محصولات کشاورزی و روغن های گیاهی *           نفت،مواد نفتی و پتروشیمی *        مواد معدنی *            کالاهای مصرفی  *             کالاهای صنعتی *
 
  • 2

تعداد گواهینامه های صادره در مبدا  یا COI  به تفکیک دامنه فعالیت طی یکسال (شمسی)گذشته:    

 
  • 3

نوع شركت :                                 سهامي  خاص/JV  *            سهامي عام *    بامسئوليت محدود *                  تعاوني*              

 
  • 4

تصویر اولین و آخرین پروانه بازرسی از سازمان ملی استاندارد ایران ارائه شود.

تبصره:در صورت تعلیق کامل پروانه بیش از شش ماه و ابطال پروانه سوبق مدت زمان تعلیق یا ابطال منظور نمی گردد. 

 
  • 5

آدرس و  مشخصات شعب و نمایندگی در داخل و خارج از كشور : ( لطفا" باتوجه به مشخصات جدول زير به صورت پيوست پیوست گردد)

 
رديف كشور شهر آدرس تلفن نمابر E-Mail/ Website سال تاسيس  
1
 
2
 
3
 
4  
5  
  • 6

رديف

نام و نام خانوادگي

سمت

پايه ،محل و رشته تحصيلي

سابقه كار

سوابق قبلي مرتبط سوابق مرتبط در اين شركت
1
2
سوابق مرتبط رئيس هيئت مديره و  مديرعامل در شرکت های بازرسی(در صورت صلاحديد رزومه (CV) مطابق حداقل مشخصات مندرج  در جدول زير پیوست گردد)
 
  • 7

تعداد كاركنان ثابت تمام وقت و بیمه شده شركت به تفكيك مدارج تحصيلي و فنی و غیر فنی  اعلام گردند.( لطفا در صورت امكان نمودار سازماني پیوستگردد )

دكتري فوق ليسانس ليسانس فوق ديپلم
فني غير فني فني غير فني فني غير فني فني غير فني
  • 8
در صورت عضويت در مجامع و انجمنهای تخصصي ، علمي، پژوهشي،صنفی داخلي و بين المللي مرتبط  مدارك مربوطه پيوست گردد.
  • 9
فعالیتهای علمی و پژوهشی در جدول زیر درج و مستندات مربوطه ارائه گردد:
تعداد دوره  آموزشی مرتبط برگزار شده توسط شرکت
تعداد مشارکت در تدوین استاندارد بعنوان دبیر تدوین
بعنوان عضو تدوین
تعداد مقاله علمی چاپ و یا  ارائه شده در نشریات و همایش های معتبر در سطح ملی
در سطح بین المللی
تعداد کتاب و نشریات مرتبط چاپ شده
تعداد مشارکت در کمیته های فنی متناظر
  • 10
آیا شرکت لوح تقدیر از سازمان ملی استاندارد ایران دریافت  نموده است؟(تصویر لوح تقدیر پیوست گردد) 
  • 11
آیا شرکت دارا ی پروانه تایید دصلاحیت در زمینه آموزش،تدوین و آزمایشگاه همکار معتبر از سازمان ملی استاندارد می باشد؟(تصویر هر یک پیوست گردد)
  • 12
آيا شرکت دارای گواهينامه هاي سیستم مديريت كيفيت می باشد؟(تصوير مدارك پیوست گردد)
  • 13
آیا شرکت ازخدمات  کارشناسان دارای پروانه کارشناسی استاندارد  استفاده می نماید؟(تصویر قرارداد و پروانه کارشناسی  پیوست گردد)
  • 14
آیا آن شرکت دارای سیستم رسیدگی به شکایات می باشد؟(مستندات پیوست گردد.)
آیا شرکت  تا کنون تذکر و اخطار کتبی از سوی ادارات کل یا ستاد سازمان دریافت کرده است؟(تصویر پیوست گردد.)
آیا پروانه شرکت تا کنون تعلیق یا ابطال شده است؟(تصویر پیوست گردد.(
در صورتيكه تاكنون قصور آن شركت در زمينه هاي اعلام شده فعاليت ، توسط كارفرما هاي داخلي ويا خارجي اعلام و در مراجع قضایی  به اثبات رسيده است ، موارد را درج و نحوه جبران خسارات وارده را اعلام فرمائيد(  لطفا"سوابق مربوطه در صورت وجود پيوست گردد).
  • 15
متراژفضای اداری،فنی،آزمایشگاهی و .... که در اختیار  شرکت می باشد اعلام گردد.(تصویر اسناد مالکیت /قرارداد اجاره پیوست گردد.)
آیا بازرسان شرکت از لباس فرم استفاده می کنند؟(چند نمونه عکس پیوست گردد.)
آیا آن شرکت دارای سیستم یکپارچه تبادل اطلاعات و مکاتبات اداری و بایگانی الکترونیکی می باشد؟(مستندات پیوست گردد.)
آیا شرکت  دارای وب سرویس می باشد؟(مستندات پیوست گردد.)
آیا شرکت دارای نرم  افزارها ی تخصصی مورداستفاده درفرآيند كار بازرسی می باشد؟(مستندات پیوست گردد.)
آیا شرکت  دارای  سیستم بایگانی مکانیزه فیزیکی اسناد و سوابق بازرسی می باشد.(مستندات پیوست گردد.)
لیست تجهیزات و لوازم وابزار بازرسی مرتبط با بازرسی کالا ارایه شود.
میزان بیمه نامه مسولیت حرفه ای برای فعالیت های بازرسی کالای شرکت چند میلیون ریال/دلار می باشد.(تصویر بیمه نامه پیوست گردد.)




صحت كليه مطالب مندرج در اين فرم ، شامل 16 بند در 3  برگ و مستندات پیوست را تأييد مي نمايم.

نام و نام خانوادگي مديرعامل :                                       امضاء و مهر شركت :                                                                         تـاريـخ :        /      /
توجه :
  1. حتي الامكان پاسخ ها به صورت تايپ شده و بر روي لوح فشرده (CD) نيز ارسال گردند.
  1. در هر يك از موارد اشاره شده در اين فرم هرگونه مدارك و مستنداتي كه بتواند مورد بررسي قرار گيرد را بصورت كپي برابراصل(برای ردیف 1ول جدول یا همان اطلاعات ثبتی شرکت  )و برای سایر مدارک  ممهور به مهر و امضاء مجاز شركت ارائه فرماييد.(بديهي است فقط مدارك و مستنداتي كه توسط مراجع ذيصلاح و يا آن شركت كپي برابر اصل شده باشند مورد بررسي قرار خواهند گرفت)
  2. در هر يك از موارد كه فضاي اختصاص يافته كافي نمي باشد با درج شماره رديف مربوطه از برگه هاي اضافه با درج شماره رديابي و مهر شركت استفاده نموده و پیوست فرماييد.(ترجيحا" از فايل الكترونيكي فرم پرسشنامه استفاده شود)
  3. كليه اطلاعات و مدارك ارسالي آن شرکت  در اين اداره کل محفوظ می ماند.
  4. هرگونه تغييرات در مشخصات شركت، آدرس، فعاليتها و ... را سريعاً به اين اداره کل اعلام فرماييد.












 
  بسمه تعالی
پیوست شماره 2
جدول هزینه‌های پایه جهت انجام فعالیت‌های 1- نمونه‌برداری 2- آماده سازی و ارسال نمونه به آزمایشگاه در حوزه صادرات و واردات
ردیف
مبلغ  مبلغ پایه به ریال بندرامام خمینی (ره) مبلغ پیشنهادی به ریال بندرامام خمینی (ره) مبلغ پایه به ریال خرمشهر مبلغ پیشنهادی به ریال خرمشهر
1
نمونه‌برداری از یک محموله تا سقف 5 نمونه
273هزار تومان بدون احتساب ارزش افزوده و
به ازای هر نمونه مازاد بر 5 نمونه
65 هزار تومان بدون احتساب ارزش افزوده
273هزار تومان بدون احتساب ارزش افزوده
و به ازای هر نمونه مازاد بر 5 نمونه
65 هزار تومان بدون احتساب ارزش افزوده
2 نمونه‌برداری محموله‌های غلات و خوراک دام در صورت فله بودن، محموله‌های فرآورده‌های نفتی 273هزار تومان بدون احتساب ارزش افزوده و هرگاه فعالیت نمونه‌برداری محموله‌های موصوف بیش از یک ساعت به طول انجامد، هزینه هر ساعت کار کارشناسی(95500 تومان) به مبلغ فوق افزوده می‌گردد. 273هزار تومان بدون احتساب ارزش افزوده و هرگاه فعالیت نمونه‌برداری محموله‌های موصوف بیش از یک ساعت به طول انجامد، هزینه هر ساعت کار کارشناسی(95500 تومان) به مبلغ فوق افزوده می‌گردد.
توضیحات:
1-کلیه هزینه‌های رفت و برگشت، آماده سازی نمونه، وسایل نمونه برداری، پلمب و.... به عهده شرکت بازرسی می‌باشد. (تهیه ظروف نمونه برداری برای نمونه‌های غیرمتعارف مثل مواد شیمیایی ویژه و یا کالاهای خاص به عهده صاحب کالا است.)
2- مبلغ ریالی هر ساعت کار کارشناسی در حال حاضر تا اطلاع ثانوی 000/955 ریال می باشد و در صورت افزایش نرخ ساعت کار کارشناسی هزینه‌های پایه ابلاغی با ساعت کارکارشناسی جدید به شرکت بازرسی منتخب محاسبه و ابلاغ خواهدشد.
3- در بند 1-1 به ازای هر نمونه مازاد بر 5 نمونه اول در یک محموله ، 15 دقیقه کارشناسی به مبالغ پایه اضافه خواهدشد . لذا با توجه به سرشکن شدن هزینه ارسال نمونه به آزمایشگاه توسط شرکت بازرسی به ازای هر نمونه مبغ 65 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
4- در بند 1-2  نمونه‌برداری محموله‌های غلات و خوراک دام در صورت فله بودن مبلغ پایه ابلاغی به ازای هر 10 هزار تن در یک محموله می‌باشد و در صورت کانتینر بودن برای هر محموله تا سقف 5 کانتینر همان مبلغ پایه ابلاغی محاسبه می‌شود و مازاد بر 5 کانیتنر، 15 دقیقه برای هر کانتینر به مبالغ پایه اضافه خواهد شد. لذا با توجه به سرشکن شدن هزینه ارسال نمونه به آزمایشگاه توسط شرکت بازرسی؛  هرگاه فعالیت نمونه‌برداری محموله‌های غلات و خوراک دام در صورت فله بودن، محموله‌های فرآورده‌های نفتی، محموله‌های مازاد بر 5 کانتینر بیش از یک ساعت به طول انجامد، هزینه هر ساعت کار کارشناسی (95500 تومان) به مبلغ فوق افزوده ‌می‌گردد.
5- در صورت یکسان بودن قیمت پیشنهادی دو یا چند شرکت بازرسی متقاضی، اولویت انتخاب با شرکت‌های بازرسی با رتبه بالاتر می‌باشد.
 
بسمه تعالی
پیوست شماره 3
جدول هزینه‌های پایه جهت انجام فعالیت‌های بازرسی و نمونه برداری از واحد های تولیدی سطح استان

 


بسمه تعالی
                                                                             پیوست شماره  4
      الزامات اداره کل استاندارد خوزستان
- شرکت بازرسی موظف است در دامنه کاری درج شده در پروانه شرکت بازرسی اقدام به فعالیت نماید.
- شرکت‌های بازرسی منتخب باید برنامه نمونه‌برداری، آماده‌سازی نمونه و ارجاع به آزمایشگاه را که از سوی اداره کل استاندارد استان خوزستان اعلام گردیده در همان روز انجام دهند.
- شرکت‌های بازرسی منتخب باید نسبت به تهیه صورتجلسه و اعلام کتبی گزارش نمونه‌برداری کلیه کالاهای مشاهده شده در هر محموله و نیز نواقص و مغایرت‌های مشاهده شده در محموله و محل بازرسی به اداره کل اقدام نمایند.
- شرکت‌های بازرسی منتخب باید نمونه‌برداری را مطابق استانداردهای مربوطه انجام دهند.
- شرکت‌های بازرسی منتخب باید نمونه‌ها را در بسته‌بندی‌های مستحکم و غیرقابل خدشه و محافظت از نمونه‌ها توسط ابزارهای مناسب برای پیشگیری از هر نوع صدمه در حین جابجایی و دخالت غیرمجاز با پلمپ شماره‌دار و کد گذاری شده و با رعایت کلیه اصول علمی و فنی بسته بندی و حمل شود.
- شرکت‌های بازرسی منتخب باید برای نمونه‌برداری از نمونه‌های فساد پذیر داشتن خودرو سردخانه‌دار استفاده نمایند.
- شرکت‌های بازرسی منتخب باید برای نمونه‌برداری و انتقال نمونه‌های حجیم داشتن وسیله نقلیه مناسب استفاده نمایند.
- در صورتی که نمونه‌برداری بعد از ساعت اداری انجام شده باشد شرکت‌های بازرسی منتخب باید نمونه‌های آماده‌سازی شده را تا ساعت 8 صبح روز بعد به آزمایشگاه تعیین شده درون شهرستان جهت انجام آزمون تحویل نماید.
- شرکت‌های بازرسی منتخب در مورد پلمب و بسته‌بندی موظف می‌باشند لیبل امنیتی و پلمب غیرقابل جداسازی تهیه نمایند.
- شرکت‌های بازرسی منتخب مجاز به استفاده از پلمب پلاستیکی جهت مهارکردن و علامت‌گذاری نمونه‌های اخذ شده طی فرآیند نمونه‌برداری نمی‌باشند و نمونه‌ها جهت ارسال به آزمایشگاه بایستی با پلمب سیمی و همزمان از برچسب امنیتی استفاده شده باشد.
- شرکت‌های بازرسی منتخب باید دارای تجهیزات نمونه‌برداری متناسب با فرآورده‌های درج شده در پروانه بازرسی مطابق با استانداردهای ملی مربوطه باشند.
- مسئولیت تحویل صحیح و سالم نمونه به آزمایشگاه‌های درون شهرستان به عهده شرکت‌های بازرسی منتخب بوده و شرکت ملزم به جبران خسارت‌های احتمالی ناشی از سهل‌انگاری‌های صورت گرفته در امر نمونه‌برداری، بسته‌بندی، پلمپ و حمل و نقل، نگهداری و تحویل نمونه می‌باشد.
تبصره: در خصوص ارسال و مراسلات نمونه‌های اخذ شده به آزمایشگاه‌های خارج از شهرستان و نیز خارج از استان مطابق قانون به شرکت بازرسی منتخب شده متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد گردید.
- شرکت بازرسی منتخب موظف است ضمن بازرسی کامل و جامع از محموله، گزارش دقیقی از وضعیت محموله، تعداد، کامل بودن نشانه گذاری کالا ، نام تجارتی کالا و..... به این اداره کل ارائه نماید.
- شرکت‌های بازرسی منتخب موظف به ذکر نام کالا، نام تجاری کالا(مارک) در صورت موجود بودن، سایز نمونه ارسالی به آزمایشگاه برای محموله‌های دارای سایزبندی (مانند فلزات، MDF، لاستیک و غیره) بوده و علاوه بر آن باید شماره پلمب استفاده شده برای نمونه‌هایی که قابلیت پلمب را دارند نیز در سامانه صادرات و واردات ثبت نمایند.
- شرکت‌های بازرسی منتخب می‌بایست نسبت به درج کامل توضیحات در فرم بازرسی و نمونه‌برداری از قبیل مشخصات کالا، تعداد یا مقدار نمونه اخذ شده برحسب کالا، حضور یا عدم حضور صاحب کالا، شماره پلمپ و برچسب امنیتی، زدن تونل در کانتینر، میزان خروج کالا از کانتینر جهت دسترسی به محموله‌های عقب کانتینر، تحویل گیرنده نمونه توسط آزمایشگاه، نام و امضاء صاحب کالا و تایید کننده، ...  اقدام نمایند.
توضیحات: اعمال تونل حداقل تا نیمی از کانتینر جهت حصول اطمینان از بازرسی تمامی اقلام موجود در کانتینر الزامی است.
- شرکت‌های بازرسی منتخب لازم است در محل انجام فعالیت بازرسی و نمونه‌برداری، فرم بازرسی و نمونه‌برداری را تکمیل نمایند و از تکمیل فرم توسط فرد دیگر اجتناب گردد.
- شرکت‌های بازرسی منتخب نمی تواند از اشخاص ثالث جهت امر نمونه برداری استفاده نمایند.
- شرکت‌های بازرسی منتخب در زمان تحویل نمونه به آزمایشگاه می‌بایست نسبت به دریافت رسید با درج واضح نام و نام خانوادگی تحویل گیرنده آزمایشگاه در فرم نمونه‌برداری اقدام نمایند.
تبصره 1: تصاویر نمونه‌های تحویل داده شده به آزمایشگاه، بصورت الکترونیکی به ادارات استاندارد ارسال گردد.
تبصره2: در صورتی که آزمایشگاه بیرون از شهرستان گمرک باشد، کالا توسط کارشناس نمونه‌بردار پلمب و به اداره استاندارد جهت اقدامات بعدی تحویل گردد.
- شرکت‌های بازرسی منتخب نسبت به گرفتن عکس و فیلم از محموله اقدام و بایگانی حداقل برای مدت یک سال نمایند.
- شرکت‌های بازرسی منتخب می‌بایست در محوطه بنادر استقرار یابند، لذا هزینه اجاره طبق قانون گمرک است.
- شرکت‌های بازرسی منتخب باید کلیه فرآیندهای نمونه برداری و اطلاعات مربوطه را  تا ساعت 10 صبح روز بعد از نمونه برداری در سامانه صادرات و واردات ثبت نمایند.
- شرکتهای بازرسی منتخب باید تنها مطابق هزینه‌های اعلام شده برای هر محموله، نسبت به اخذ هزینه نمونه‌برداری اقدام نمایند.
 - شرکتهای بازرسی منتخب نمیتواند هیچ گونه هزینهای(غیر از هزینه های اعلام شده برای هر محموله) از قبیل هزینه آژانس ، هزینه پلمب ، هزینه آماده سازی نمونه و.... را از صاحبان کالا دریافت نمایند.    
- شرکت‌های بازرسی منتخب باید هر ماه (تا سی‌ام هرماه) نسبت به ارسال گزارش آماری نمونه‌بردای و ارجاع نمونه به آزمایشگاه بر طبق فرمت ابلاغی به این اداره کل اقدام نمایند.
- شرکت‌های بازرسی متعهد به انجام موارد فوق الذکر می‌باشند و چنانچه در بازدیدهای ادواری و یا شکایت ارباب رجوع خلاف آن ثابت شود. این اداره کل می‌تواند نسبت به عدم ارجاع کار و تعلیق و یا ابطال پروانه آن شرکت اقدام نماید.

اینجانب ................... مدیرعامل شرکت بازرسی ............ با شماره ملی ............. کلیه بندهای فوق را مطالعه نموده و متعهد به اجرای آن در طول مدت همکاری می باشم.



                                                           نام ونام خانوادگی
                                                       مهر و امضاء مدیرعامل